کانون نجوم دانشگاه سیستان و بلوچستان

در این بلاگ ، برنامه های کانون نجوم معرفی خواهد شد .

کانون نجوم دانشگاه سیستان و بلوچستان

در این بلاگ ، برنامه های کانون نجوم معرفی خواهد شد .

گزارش برنامه :
انجمن نجوم خیام زاهدان با همکاری کانون نجوم دانشگاه سیستان و بلوچستان روز پنج شنبه 16 اردیبهشت 95 برنامه گردشگری نجومی یک روزه را به مقصد لادیز و تمین را اجرا کردند .
ادامه گزارش و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب
2


برنامه از ساعت 10 صبح از مقابل موزه جنوب شرق با یک دستگاه مینی بوس و شرکت 17 نفر از اعضای دو گروه شروع شد . حدود ساعت 13 در باغات اول روستای تمین توقف داشته ،‌ و پس از صرف نهار مسیر رود خانه را تا انتها دنبال کردیم در میانه راه صخره های سنگی زیبا ، پوشش گیاهی ، درخت های توت و سبک زندگی مردم محلی در اطراف رود خانه توجه را جلب می کرد . در انتها پس از طی مسیر حدود 1 ساعت به آبشار تمین رسیدیم و پس از توقف کوتاه و استراحت در یکی از باغ های محلی مشغول گفتگو و کسب اطلاعات راجع به سبک زندگی و محصولات منطقه شدیم . از جمله محصولات منطه می توان به دوغ مخصوص - به زبان محلی شیر تُرُبش - و کشک - شیر لانچ - اشاره کرد .
سپس سوار مینی بوس شده و به مقصد لادیز حرکت کردیم ، در راه قله تفتان به راحتی قابل تشخیص بود .
حدود ساعت 17:30 و قبل از تاریکی هوا به دبیرستان شبانه روزی لادیز که روبری بخشداری لادیز قرار دارد رسیدیم . پس از بازی والیبال و گردش در لادیز با تاریکی هوا شروع به نصب ابزار ها کردیم . در این میان از دانش آموزان و کودکان منطقه نیز دعوت شد تا در این برنامه شرکت کرده و لذت دیدن اجرام آسمانی از درون تلسکوپ در آسمان تاریک و پرستاره لادیز را ببرند .
بعد از توضیح آسمان شب توسط کارشناس نجومی برنامه برای شام و استراحت مدتی متوقف شد تا با انرژی بیشتر برنامه از سر گرفته شود و مشغول رصد آسمان شویم .
پس از آن عده ای با دراز کشیدن زیر آسمان شب و لذت دیدن شهاب های بارش شهابی اتا دلوی ، عده ای دیگر با رصد آسمان با تلسکوپ و عده ای نیز مشغول به عکاسی نجومی شدند .
صبح با طلوع خورشید لادیز را به مقصد زاهدان ترک کردیم .
با تشکر از بخشداری لادیز آقای ریگی
گفتنی است ، برنامه های رصد خارج از شهر  با هدف ایجاد رقبت میان دانشجویان ، گردهمایی  و آشنایی اعضا با مناطق دیدنی استان سیستان و بلوچستان برگزار می گردد و حضور در آن برای تمامی اعضا بلامانع می باشد ، برای اطلاع رسانی از برنامه های آینده ما می توانید عضو کانون نجوم شوید .

1

2

3

4